Honda inwestuje w rewolucyjny symulator jazdy celem wsparcia przyszłych prac badawczo-rozwojowych

dodano: 05.12.2017

Honda w PolsceHonda zostanie pierwszym na świecie producentem samochodów, który zastosuje najnowszą i najnowocześniejszą technikę symulacji jazdy, opartą na rewolucyjnej architekturze urządzenia nazwanego DiM250 (Driver-in-Motion).

Większość symulatorów jazdy wykorzystuje technikę ruchu zapożyczoną z symulatorów lotu i zazwyczaj używa sześciu siłowników, aby zapewnić sześć stopni swobody. Mimo tej praktyki, do dokładnego odtworzenia charakterystyki jazdy, zachowania pojazdu i przyspieszeń w symulatorze, system DiM250 firmy VI-grade wykorzystuje dziewięć siłowników do generowania dodatkowych zakresów ruchu. Jest to unikalne rozwiązanie w skali całego przemysłu samochodowego.

Yasunori Oku, wiceprezes wykonawczy Honda R&D Europe powiedział - Spodziewamy się, że DiM250 będzie używany przede wszystkim w zastosowaniu do badania dynamiki i zachowania pojazdów, a także jako kluczowe narzędzie przy opracowywaniu i testowaniu naszych systemów ADAS, HMI, systemów napędowych i systemów autonomicznej jazdy na wcześniejszym etapie procesu projektowania - powiedział Yasunori Oku, wiceprezes wykonawczy Honda R & D Europe Deutschland. - Możliwości techniczne DiM250 zapewnią idealną wspólną platformę rozwojową dla naszych działań badawczo-rozwojowych, przy których wszystkie zaangażowane zespoły mogą współpracować w jednym, wspólnym środowisku. “

System DiM250 został zaprojektowany przez twórców oprogramowania symulacyjnego VI-grade, a w części mechanicznej został zaprojektowany i wyprodukowany przez firmę Saginomiya, specjalizującą się w automatyce sterowania. Jego napędzana elektrycznie platforma z 9 siłownikami jest bardziej zaawansowana, niż konwencjonalne konstrukcje "sześcioosiowe", a cały system porusza się na poduszkach tworzonych przez sprężone powietrze, zamiast korzystać z dodatkowych mechanicznych szyn. Takie poduszki sprężonego powietrza równoważą wysokie obciążenia, także obciążenia dynamiczne i pomagają uczynić symulator wyjątkowo sztywnym, cichym i niezawodnym.

Integracja aplikacji Software-in-loop (SIL) i Hardware-in-loop (HIL) w symulatorze umożliwi projektantom i inżynierom ocenę postępów w cyklu rozwoju pojazdu, zanim zostaną zbudowane fizyczne prototypy. Pozwoli to także symulatorowi na dokładniejsze odwzorowywanie scenariuszy problemowych w celu testowania systemów bezpieczeństwa i sterowania.

Juergen Fett, dyrektor zarządzający w firmie VI-grade mówi - Z niecierpliwością czekamy na stałe i efektywne wykorzystanie naszej myśli technicznej w Honda R&D, co pomoże firmie w tworzeniu jeszcze lepszych samochodów w krótszym czasie, zapewniając nam cenne informacje zwrotne, które my z kolei wykorzystamy do dalszego ulepszania naszych rozwiązań w dziedzinie symulacji jazdy.

 
Honda R&D Europe (Deutschland) GmbH

Honda R&D Europe, z oddziałami w Niemczech, Włoszech i Wielkiej Brytanii jest integralną częścią struktury firmy Honda w Europie. W ramach swojej niezależności w strukturze organizacyjnej, Honda R&D Europe współpracuje na partnerskich zasadach z centrami dystrybucyjnymi Hondy i jej zakładami produkującymi samochody, bądź motocykle. Europejską organizację Hondy łączy wspólny cel: tworzenie produktów szytych na europejską miarę, ku zadowoleniu europejskich klientów. W Honda R&D Europe pracują w większości Europejczycy, a ich zadaniem jest tworzenie koncepcji mobilności dostosowanej do lokalnych potrzeb. Koncepcje i projekty nowych modeli oraz intensywne testy przeprowadzane na europejskich drogach pozwalają na tworzenie produktów o wyglądzie odpowiadającym europejskim gustom i wyposażonych w zaawansowane rozwiązania techniczne. Niemiecki oddział Honda R&D Europe, z siedzibą w Offenbach, bada i rozwija technologie przeznaczone do samochodów, motocykli i silników zaburtowych, które są następnie stosowane na całym świecie.

 
DiM (Driver-in-Motion)

Rewolucyjne, gotowe rozwiązania symulacji jazdy dostarczane przez firmę VI-grade, zapewniają inżynierom samochodowym dostęp do kompletnych, innowacyjnych, zintegrowanych symulatorów jazdy, umożliwiających symulację na poziomie wymaganym od systemów nowej generacji, pozwalając firmom na wypełnienie luki między wirtualnymi prototypami i testami rzeczywistych pojazdów. Dynamiczna konfiguracja urządzenia zapewnia kierowcy informacje zwrotne o zachowaniu pojazdu, a to dzięki innowacyjnej, ruchomej platformie o dziewięciu stopniach swobody, która – mimo zmniejszonych rozmiarów – dysponuje dużym zakresem przemieszczeń. Architektura tego urządzenia nosi nazwę Driver in Motion (DiM), a jej kinematyka została zaprojektowana po raz pierwszy w historii ruchomych platform tak, by w najlepszy możliwy sposób zaimplementować technikę symulacji ruchu opracowaną przez VI-grade. Symulatory tej konstrukcji oparto na bardziej kompaktowej i znacznie tańszej architekturze symulatora jazdy w porównaniu do konwencjonalnych symulatorów z podobnym obszarem roboczym. Co więcej, rozwiązania te są w pełni skalowalne, co oznacza, że możliwe jest przejście z symulatora statycznego na dynamiczny, z możliwością wykorzystania wszystkich elementów systemu, które zostały zakupione wcześniej. Rozwiązania symulacji jazdy proponowane przez VI-grade oparte są na VI-DriveSim – produkcie, który zapewnia podstawowe środowisko oprogramowania dla wszystkich rozwiązań symulacji jazdy firmy VI-grade. Bardziej szczegółowe informacje zamieszczono na stronie www.driverinmotion.com

 
Saginomiya

Saginomiya jest wiodącym japońskim dostawcą automatyki sterowania i systemów testowych. Firma jest bardzo wysoko ceniona na całym świecie dzięki jakości swoich produktów. Saginomiya rozpoczęła rozwój, produkcję i sprzedaż systemów testowych w 1964 roku, rozwijając się w kilku obszarach biznesowych, takich jak inżynieria lądowa i budownictwo, przemysł maszynowy, kolejnictwo, energetyka, lotnictwo i motoryzacja. Urządzenie "Dynamic Servo" firmy Saginomiya zostało opracowane jako idealny system testowy wykorzystujący najnowocześniejsze dostępne rozwiązania techniczne, takie jak hybrydowe napędy elektryczno-hydrauliczne, a także symulator nowej generacji. Firma Saginomiya bardzo intensywnie pracuje nad spełnianiem oczekiwań najbardziej zaawansowanych technicznie klientów na globalnym rynku. Bardziej szczegółowe informacje zamieszczono na stronie http://www.saginomiya.co.jp/eng.

 
VI-grade

Firma VI-grade jest wiodącym dostawcą najlepszego w swojej klasie produktów i usług oprogramowania dla zaawansowanych aplikacji w zakresie symulacji na poziomie systemowym. Wraz z firmą Saginomiya, wiodącym dostawcą automatyki sterowania i systemów testowych oraz z siecią wybranych partnerów, firma VI-grade zapewnia rewolucyjne, gotowe rozwiązania przeznaczone do statycznej i dynamicznej symulacji jazdy. Firma VI-grade założona w 2005 roku, oferuje innowacyjne rozwiązania, które usprawniają proces rozwoju od koncepcji do decyzji wdrożenia do produkcji w branży środków transportu, a głównie u producentów samochodów, samolotów, motocykli, pojazdów szynowych, a także w sportach motorowych. Dzięki biurom w Niemczech, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Japonii, Chinach i USA oraz międzynarodowej sieci 20 zaufanych partnerów, VI-grade stała się dynamiczną, wciąż rozwijającą się firmą z wysoko wykwalifikowanym zespołem technicznym. Bardziej szczegółowe informacje o firmie VI-grade zamieszczono na stronie http://www.vi-grade.com.

Logo i nazwy produktów firmy VI-grade są zarejestrowanymi znakami towarowymi firmy VI-grade

Nowy symulator jazdy zostanie zainstalowany w centrum technicznym Honda R&D Europe w Offenbach (Niemcy) w drugiej połowie 2018 roku.