Warunkiem sponsoringu było dostarczenie przez Hondę floty ekologicznych modeli hybrydowych Insight, które wykorzystywane są podczas dwutygodniowego szczytu klimatycznego. Jednocześnie, w ramach projektu „Driving the Future” będącego częścią konferencji COP15, Honda prezentuje podczas COP15 swój przełomowy model FCX Clarity zasilany wodorem i napędzany ogniwami paliwowymi. Pojazdy służą do przewożenia delegatów, ważnych osobistości oraz dziennikarzy do poszczególnych miejsc spotkań.
Komentując umowę sponsoringu, Svend Olling, Dyrektor Departamentu duńskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych powiedział: „Honda została oficjalnym sponsorem motoryzacyjnym Konferencji Narodów Zjednoczonych w sprawie Zmian Klimatu COP15, ponieważ spełniła wszystkie wymagania stawiane przez nasz rząd. Tym samym, sponsoring pomoże nam nie tylko obniżyć emisję szkodliwych substancji podczas trwania konferencji, ale także umożliwi prezentację technologii napędu, która już dziś przyczyni się do redukcji emisji CO2 w sektorze transportu.”
Yuishi Fukuda, Prezydent Nordic Honda A.B. dodał:
„Przyjęcie Hondy przez duńskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych jako głównego sponsora Konferencji Narodów Zjednoczonych w sprawie Zmian Klimatu COP15 jest dla nas wielkim zaszczytem. Prezentowane pojazdy uwidocznią zaangażowanie Hondy w produkcję modeli o możliwie najwyższych parametrach ekologicznych, z wykorzystaniem pro-ekologicznych systemów produkcji.” W 2006 roku Honda została pierwszym producentem pojazdów na świecie, który ogłosił globalne cele redukcji CO2 przypadające na jednostkę w zakresie produktu oraz procesu produkcji.
Wkład Hondy w opracowywanie pojazdów o niskiej emisji CO2
Honda od zawsze aktywnie angażowała się w zmniejszanie zanieczyszczenia atmosfery, wprowadzając w życie innowacyjne rozwiązania. W 1972 roku koncern zaprezentował pierwszy na świecie silnik CVCC, który spełnił surowe normy czystości spalin (bez stosowania katalizatora) wprowadzone w USA ustawą Clean Air Act z 1970 roku. Od tego czasu Honda nieustannie pracuje nad poprawą parametrów ekologicznych wszystkich swoich pojazdów. Honda podejmuje także problem globalnego ocieplenia poprzez ograniczanie emisji CO2, co związane jest z sukcesywnym zmniejszaniem zużycia paliwa w konwencjonalnych silnikach spalinowych koncernu, a także wprowadzeniem do użytku w Stanach Zjednoczonych światowej klasy pojazdu zasilanego gazem ziemnym, pojazdów FFV w Brazylii oraz niezwykle wydajnych silników wysokoprężnych w Europie. Honda opracowuje również samochody z napędem hybrydowym oraz pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi.
Nowa Honda Insight
Nowa Honda Insight, która osiąga średnie zużycie paliwa na poziomie 4,4 l/100 km i emisję CO2 zaledwie 101 g/km, jest przystępnym cenowo autem z napędem hybrydowym - (benzynowo elektrycznym). Model Insight wyposażona została w system zachęcający kierowcę do oszczędnej, pro-ekologicznej jazdy każdego dnia.
Honda uważa, że w obecnych warunkach technologie hybrydowe w największym stopniu przyczyniają się do redukcji emisji CO2. Poprzez połączenie silnika elektrycznego z benzynową jednostką napędową, możliwe jest ograniczenie emisji gazów wydechowych i osiągnięcie niższego zużycia paliwa.