- Honda ogłasza nowe, najlepsze czasy przejazdu uzyskane przez model Civic Type R na pięciu legendarnych torach wyścigowych w Europie
- Czasy przejazdu uzyskane w aucie w standardowej specyfikacji produkcyjnej, bez modyfikacji mechanicznych
- Najlepsze czasy przejazdu jednego okrążenia na torach Silverstone, Spa-Francorchamps, Monza, Estoril i Hungaroring
- Gwiazdy Hondy z serii wyścigów WTCC i BTCC za kierownicą Civica Type R na pięciu torach w Europie
Honda Civic Type R, będąca „autem wyścigowym do codziennego użytku", przemierzyła Europę w celu ustanowienia nowych, najlepszych czasów przejazdu zanotowanych przez przednionapędowe samochody seryjne na pięciu legendarnych torach wyścigowych.
Zainspirowany sukcesem Civica Type R, który w maju 2014 roku pobił rekord toru Nürburgring Nordschleife dla samochodów z przednim napędem, zespół Hondy opracował nowe europejskie wyzwanie torowe, które miało ugruntować pozycję tego modelu, jako jednego z najlepszych hatchbacków o sportowych osiągach.
Kampania rozpoczęła się w kwietniu na mokrym od deszczu torze Silverstone, gdzie organizowane jest Grand Prix Wielkiej Brytanii. Za kierownicą Civica Type R zasiadł Matt Neal, trzykrotny zwycięzca serii British Touring Car Championship, ustanawiając czas przejazdu jednego okrążenia wynoszący 2 minuty i 44,45 sekundy. Matt nie był zadowolony z uzyskanego rezultatu, więc zespół powrócił jeszcze w tym samym miesiącu na tor, notując czas 2 minut i 31,85 sekundy uzyskany na suchym torze.
Na początku maja uwaga teamu Hondy skupiła się na torze Spa-Francorchamps w Belgii - ulubionym obiekcie wielu kierowców ze wszystkich stron świata głównie z uwagi na słynną sekcję Eau Rouge. Za sterami Civica Type R zasiadł Rob Huff z zespołu Honda Racing, ustanawiając doskonały czas wynoszący 2 minuty i 56,91 sekundy.
Na początku maja uwaga teamu Hondy skupiła się na torze Spa-Francorchamps w Belgii - ulubionym obiekcie wielu kierowców ze wszystkich stron świata głównie z uwagi na słynną sekcję Eau Rouge. Za sterami Civica Type R zasiadł Rob Huff z zespołu Honda Racing, ustanawiając doskonały czas wynoszący 2 minuty i 56,91 sekundy.
Po dwóch próbach zakończonych sukcesem, ekipa Hondy przeniosła się do Włoch na historyczny tor Monza. Tym razem w rolę kierowcy wcielił się Norbert Michelisz, startujący w WTCC Węgier, który w pięknym stylu pokonał słynny zakręt Parabolica, ustanawiając ostatecznie czas przejazdu pełnego okrążenia wynoszący 2 minuty i 15,16 sekundy.
Przed udaniem się na końcową sesję na tor Hungaroring, ekipa Hondy odwiedziła historyczny tor Estoril, który miał „zdobyć" Tiago Monteiro. Niestety, z uwagi na poważny wypadek podczas wyścigu WTCC w Niemczech, zawodnik Hondy został wyeliminowany z udziału w tym przedsięwzięciu. Jego miejsce zajął Portugalczyk Bruno Correia, kierowca wyścigowy i kierowca samochodu bezpieczeństwa w WTCC, który w ciągu 24 godzin pojawił się na torze. Po zaledwie jednodniowych testach w aucie, Bruno zanotował czas przejazdu wynoszący 2 minuty i 4,08 sekundy.
6 czerwca zespół w końcu dotarł na Węgry. Za kierownicą Civica Type R ponownie zasiadł Norbert Michelisz, który w 2015 roku wywalczył tu zwycięstwo w Civicu Type R WTCC dla niezależnego zespołu Zengõ Motorsport. Po dwóch dniach prób, Norbert wycisnął z seryjnego Civica Type R wszystko, co się dało, ustanawiając czas przejazdu na poziomie 2 minut i 10,85 sekundy.
Philip Ross, wiceprezes Honda Motor Europe, powiedział: „To wyzwanie zapewniło Civicowi Type R pozycję lidera wśród przednionapędowych aut sportowych. Dzięki wsparciu naszych gwiazd wyścigów samochodów turystycznych udowodniliśmy, że Civic Type R jest prawdziwym samochodem wyścigowym przeznaczonym do codziennego użytku."
Honda Civic Type R
Podczas swojego debiutu rynkowego, który odbył się rok temu, Honda Civic Type R zapoczątkowała nową erę sportowych osiągów, wykorzystując wyścigowe geny Hondy w celu zaoferowania najbardziej dopracowanego modelu w gamie Civica.
Jako istotny element oferty produktowej Hondy nowej generacji, którą tego lata uzupełni nowa Honda NSX, model Type R demonstruje pionierskie podejście marki do kwestii innowacji technicznych.
Civic Type R to pierwszy model Hondy, w którym zastosowano nowy silnik 2,0 litra VTEC TURBO. Auto charakteryzuje się agresywną stylizacją nadwozia oraz pionierskimi rozwiązaniami zastosowanymi w podwoziu. W efekcie powstał samochód oferujący najbardziej satysfakcjonujące wrażenia z jazdy spośród aut wszystkich segmentów.
Najlepsze czasy przejazdu Hondy Civic Type R
DATA |
TOR |
CZAS OKRĄŻENIA |
KIEROWCA |
4 kwietnia 2016 |
Silverstone (tor Grand Prix), Wielka Brytania |
2:44,45(mokro) |
Matt Neal (GBR) |
26 kwietnia 2016 |
Silverstone (tor Grand Prix), Wielka Brytania |
2:31,85 (sucho) |
Matt Neal (GBR) |
10 maja 2016 |
Circuit de Spa-Francorchamps, Belgia |
2:56,91 |
Rob Huff (GBR) |
23 maja 2016 |
Autodromo Nazionale Monza (tor Grand Prix), Włochy |
2:15,16 |
Norbert Michelisz (HUN) |
31 maja 2016 |
Autódromo do Estoril, Portugalia |
2:04,08 |
Bruno Correia (POR) |
6 czerwca 2016 |
Hungaroring, Węgry |
2:10,85 |
Norbert Michelisz (HUN) |