- Fernando Alonso, gwiazda zespołu McLaren Honda w modelu NSX na historycznym torze Estoril w Portugalii
- Możliwość przejażdżki u boku Alonso dla mediów z Hiszpanii
- Pierwsze grand prix na torze w Portugalii wywalczone przez Ayrton Sennę
- 3,5-litrowy silnik V6 twin turbo, hybrydowy układ napędowy z trzema silnikami elektrycznymi oraz 9-biegowa przekładnia dwusprzęgłową DCT w nowym NSX
- Produkcja modelu NSX w Performance Manufacturing Center (PMC) w Marysville w Ohio
- Zamówienia na Hondę NSX w Europie już są przyjmowane; dostawy pierwszych sztuk do klientów - jesienią
Fernando Alonso, gwiazda zespołu McLaren Honda, startującego w Formule 1, zrobił sobie przerwę od wyścigów, aby zasiąść za sterami nowego modelu NSX.
W ramach ekskluzywnego wydarzenia zorganizowanego dla przedstawicieli mediów z Hiszpanii, Fernando Alonso wyjechał modelem NSX na historyczny tor Estoril (Lizbona w Portugalii), oferując dziennikarzom możliwość pokonania okrążenia u boku dwukrotnego mistrza świata.
Podczas konferencji prasowej, która odbyła się po zakończeniu jazd, Fernando powiedział: „Podczas jazdy zaskoczyło mnie to, że samochód hamuje i prowadzi się podobnie do bolidu Formuły 1. Jazda Hondą NSX jest oczywiście bardziej przyjemna i komfortowa, ponieważ nie musisz cały czas ‘szukać' przyczepności, jak w przypadku bolidu F1. To jak różnica pomiędzy rysunkiem artystycznym i technicznym."
Spotkanie z mediami na torze Estoril miało wzruszający charakter ze względu na nawiązania do historii Ayrtona Senny, legendy Formuły 1. W 1985 roku Senna wywalczył tu swoje pierwsze grand prix. Ponadto, w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku Ayrton był zaangażowany w prace rozwojowe nad modelem NSX pierwszej generacji. Tor Estoril był również świadkiem sukcesów, jakie odnosili inni kierowcy startujący samochodami i motocyklami Hondy.
Źródłem doskonałych osiągów NSX-a jest nowy, umieszczony wzdłużnie, podwójne doładowany silnik V6 DOHC, współpracujący z 9-biegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną (DCT). Silnik elektryczny napędu bezpośredniego Direct Drive Motor, umieszczony z tyłu pomiędzy silnikiem benzynowym i skrzynią biegów, zapewnia wsparcie podczas przyspieszania, hamowania i zmiany biegów. Ponadto, przednie koła Hondy NSX są napędzane przez zespół dwóch silników elektrycznych o wysokiej mocy, które generują wysoki moment obrotowy już przy niskich obrotach. Łączna moc systemowa wynosi 581 KM.
Honda NSX jest produkowana wyłącznie w należącym do Hondy obiekcie - Performance Manufacturing Center (PMC) w Marysville w stanie Ohio, gdzie zespół 100 wykwalifikowanych pracowników prowadzi prace związane ze produkcją całego nadwozia, lakierowaniem i ostatecznym montażem.
Zamówienia na Hondę NSX w Europie są przyjmowane od kwietnia tego roku, natomiast dostawy pierwszych samochodów do klientów rozpoczną się jesienią.